Publicacions

Relació de PDI con publicacions en el Repositori Institucional de la Universitat d'Alacant

Publicacions 2019

COMUNICAR PER AL DESENVOLUPAMENT: UNA PROPOSTA DE DIVULGACIÓ RADIOFÒNICA EN LA LLUITA CONTRA LA FAM I LA MALNUTRICIÓ A NICARAGUA

Portada del llibre

La monografia Comunicar para el desarrollo: una propuesta de divulgación radiofónica en la lucha contra el hambre y la malnutrición en Nicaragua és el resultat del projecte de Cooperació Universitària per al Desenvolupament finançat l'any 2015 pel Vicerectorat de Relacions Internacionals de la Universitat d'Alacant. El llibre que arreplega l'experiència del projecte, permet completar l'acció de cooperació universitària, en fer realitat la transferència de coneixements i la socialització de l'experiència que s'ha dut a terme.

Fitxers en dpf amb el contingut del llibre: 1ª part; 2ª part

Coordinadora: Eva Mª Trescastro López

Publicacions 2015

FAM, MISÈRIA I MALALTIA A LLATINOAMÈRICA I EL CARIB.

El paper de la nutrició en les malalties tropicals desateses a Nicaragua (ETD)

Llibre 1ª part       2ª part

Coordinadora: Eva Mª Trescastro López

Menjar saludablement. La ràdio com a mitjà d'educació alimentària

El 28 de gener de 2014, la Universitat d'Alacant atorgava el doctorat honoris causa a la professora Consuelo López Nomdedéu. Ho feia en reconeixement a la seua trajectòria com a nutricionista en salut pública i la seua implicació en la transferència del coneixement científic a la societat, en desenvolupar, des de l'àmbit de l'educació alimentària, una concepció integral del procés de promoció i educació per a la salut.

Amb la publicació de la present guia es pretén aportar l'experiència de la professora López Nomdedéu com a divulgadora en el mitjà radiofònic i oferir un instrument pedagògic que permeta avançar en la comunicació en salut i, més concretament, en el seu procés de promoció. La iniciativa també cerca promoure la interdisciplinaritat que ha de guiar la divulgació científica a través dels mitjans de comunicació.

Publicacions 2014

EVOLUCIÓ HISTÒRICA DE LES ESTRATÈGIES ALIMENTÀRIES I ELS SEUS CONDICIONANTS

Aquest manual docent ha sigut elaborat en el marc de l'assignatura "Alimentació i Cultura", Bloc d'Història, que s'imparteix en el primer curs del Grau en Nutrició Humana i Dietètica. El llibre té com a objectius conèixer l'evolució històrica, antropològica i sociològica de l'alimentació, la nutrició i la dietètica en el context de la salut i la malaltia; explicar, amb l'ajuda del mètode històric, la diversitat de factors que han incidit en els diferents sistemes de producció i consum d'aliments; i introduir l'alumne en la diversitat de factors biològics, científics, culturals, econòmics, polítics, socials, etc., que han determinat i condicionat històricament el binomi alimentació/nutrició.

Autors: Josep Bernabeu-Mestre; Josep Xavier Esplugues Pellicer i Eva María Trescastro López

Enllaç al llibre en pdf

Fax: (+34) 96 590 3964