ÚLTIMA HORA - Notícies publicades en Novembre, 2016

Notícies publicades en Novembre, 2016
  • Dimecres, 30

ESPAI I SALUT: EL PROCÉS DE DESCENTRALITZACIÓ EN EL MARC AUTONÒMIC ESPAÑOL

Conferències 12 i 13 de desembre de 2016.

A través d'aquest Seminari es vol valorar l'impacte que va tenir aquell procés descentralitzador sobre la Salut Pública i l'assistència sanitària, i com es poden abordar els reptes que planteja el model actual.

En essència es tracta de valorar si la descentralització ha sigut merament administrativa limitada al Sistema Nacional de Salut, o ha contribuït a la transversalitat i a la participació activa de la comunitat en les polítiques de Salut Pública i cap a on haurien de dirigir-se els possibles canvis.

Lloc: Seu Universitària Ciutat d'Alacant. Av. Ramón y Cajal, 4 Alacant

• const vitales

Presentació del llibre "Constantes vitals" del doctor Alberto Infant Campos i una xarra-col·loqui sobre "El Sistema Nacional de Salut i els reptes epidemiològic-nutricionals del segle XXI"

El pròxim 14 de novembre de 2016, a les 12 hores, tindrà lloc la presentació en el Campus de la Universitat d'Alacant (Aula 23M de l'aulari 1).

Constants Vitals (publicada per De Escac. Grup editorial Vitruvi) és una novel·la que se centra en els anys de la transició espanyola, primer demogràfica i social i després política, esdevinguda entre les dècades de 1960 i 1980 i s'articula entorn de tres transicions simultànies -la política, la professional i la personal- dels seus protagonistes. L'autor ha tractat de reconstruir les situacions viscudes, les anècdotes, les perplexitats, els encerts i desencerts d'una generació de metges joves que va ser decisiva per a construir el Sistema Nacional de Salut que avui tenim.

La presentació del llibre, a càrrec del professor Josep Bernabeu-Mestre, catedràtic d'Història de la Ciència, es completarà amb una xarra-col·loqui de l'autor de la novel·la on, a partir de l'anàlisi del context i dels determinant que van condicionar l'engegada en la dècada de 1980 del nostre Sistema Nacional de Salut, s'abordaren els canvis que ha d'experimentar per a fer front als actuals reptes epidemiològics, i en particular els que es deriven de les malalties cròniques i degeneratives associades, entre altres factors, a una alimentació i nutrició inadequades.